Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları

Bir işletme, vakıf, kurum ya da kuruluşun ve bunun gibi yerlerin, imajını ve duruşunu temsil eden kimlik, o yerin kurumsal kimliğidir. Kurumsal kimlik oluşturmanın aşamaları vardır.

Firmanın dışarıdan ve içeriden görünen yüzü, kurumsal kimliğidir. Kurumsal kimlik, bir insanın dış görünüşü ve konuşması gibidir. Bu anlamda kurumsal kimlik çok değerli bir kavramdır.

Kurumsal kimlik tasarımı iyi bir şekilde gerçekleştirilirse, hedef kitle gözündeki değer de o derece artar. Kurumsal kimlik firmayı iyi bir şekilde temsil etmelidir. Hedef kitle, kurumsal kimlik çalışmalarını görünce etkilenmelidir.

Kurumsal kimlik oluşturan bir dijital reklam ajansı olarak, size tavsiyemiz profesyonel kişilerle çalışmanız yönünde olacaktır. Kurumsal kimlik bir anlamda kurumun görünen yüzüdür. Kurumsal kimlik firmayı iyi bir şekilde yansıtmalı ve görenlerde işletmeye ait olumlu bir hava oluşturmalıdır.

Kurumsal Kimlik

Kurumsal Kimlik Çalışmaları Nelerdir?

Kurumsal kimlik geniş bir yelpazedir. Bunun için ayrıca araştırma yapabilir ve kendi ihtiyaçlarınız doğrultusunda hareket edebilirsiniz. Örneğin antetli kağıtlar, zarflar, dosyalar, kartvizitler, irsaliyeler, faturalar, raporlar, kataloglar gibi birçok firmaya ait ürün, kurumsal kimlik çalışması sonucu dizayn edilmelidir.

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları:

Kurumsal kimlik firmanın imajıdır. İmaj, bazı aşamalar ile oluşturulur. Peki kurumsal kimlik aşamaları nelerdir?

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde, bizler dijital bir reklam ajansı olarak bazı yollar ve aşamalar izliyoruz.

İlk Aşama: Müşteri ile Fikir Alışverişi

Müşterilerimi ve grafik tasarım ekibimiz, ilk olarak bir araya geliyor ve karşılıklı fikir alışverişinde bulunuyor. Bu noktada bizler işletmenin hedeflerini ve hedef kitlesini öğreniyor ve bu doğrultuda sorular soruyoruz. Yapacağımız çalışmalardan bahsediyor ve müşterinin beklentilerini öğreniyoruz. Burada konuşulan konular ve karşılıklı fikir alışverişi, tüm süreci yönlendireceği için çok önemli oluyor.

İkinci Aşama: Taslak Aşaması

Müşterilerin beklenti durumuna göre, yaptığımız taslak çalışmaları müşterilerimiz ile paylaşıyor ve istekler doğrultusunda düzenlemeler yapıyoruz.

Üçüncü Aşama: Tekrar Görüşme Aşaması

Müşterilerimizin beklentisine göre düzenlenmiş taslak çalışmalarını, son kez görüşüp artık baskıya girme aşamasına hazır hale getirmek. Bu aşama çok önemlidir. İleride çalışmalar düzenlenecek ya da güncellenecek olabilir fakat o an var olan çalışma, o günü çok iyi yansıtmalıdır. Baskı kalitesi ve baskı detaylarına çok önem vermek gerekmektedir.

Dördüncü Aşama: Baskı Aşaması

Baskı aşamasında çok dikkatli olmak gerekmektedir. Baskı aşamasında baskının kaliteli olmasına dikkat etmek gerekmektedir.

Kurumsal kimlik çalışmalarının aşamaları burada sona erer ve işlemler gerçekleşmiş olur. Kurumsal kimlik çalışmaları için ise tüm işlemlerin size maliyeti, birçok parametreye göre değişebilir.

Kurumsal Kimlik Çalışmalarının Maliyeti

Kurumsal kimlik çalışmalarında, öncelikle önemli olan detay hangi ürünlerde kurumsal kimlik çalışması yaptıracağınızdır. Bu aşamadan sonra, bu ürünlere kurumsal kimlik çalışması yapacak olan kişi ya da kişiler ile ücret konusunda anlaşma yapmalısınız. Kurumsal kimlik çalışması sonrası, baskı için de maliyette anlaşma yapmanız gerekecektir. Burada maliyeti belirleyici unsur ile hangi üründen kaç tane bastıracağınız olacaktır. Baskı maliyeti ya da diğer maliyet konularında, araştırma yaparak yolunuza devam etmeniz uygun olacaktır. Piyasada matbu anlamda birçok dijital site bulunmakta ve güncel olarak fiyat vermektedir.

Kurumsal kimlik yaptıracağınız zaman, aklınızda bazı fikirlerin oluşması iyi olacaktır. Bu anlamda da grafik tasarım sitelerinden, hazır kurumsal kimlik çeşitlerini inceleyebilirsiniz. Ayrıca sizin de işi veren kişi olarak basit düzeyde grafik tasarım kavramlarını bilmeniz gerekebilir. Bu bilgiler, sizin işleri daha iyi yönetmenizi ve isteklerinizi karşı tarafa daha iyi aktarmanızı sağlayabilir. Bilmeniz gereken bazı bilgileri sizlerle paylaşalım:

Bazı Grafik Tasarım Terimleri ve Anlamları:

Vektörel Grafik Çizimi: Çözünürlükten etkilenmeden çizilen çalışmalardır. Örneğin logo çizimi vektörel olarak olur. Sonrasında siz isterseniz dünya büyüklüğünde bir çıktı alın, logo kalitesi bozulmaz. Çünkü vektörel çizim mantığı, bunun için vardır.

Bitmap Tabanlı: Bitmap tabanlı fotoğraflarda, fotoğraf büyüdükçe görüntü kalitesi düşer. Telefonda çektiğiniz bir fotoğrafı büyüttükçe, genelde görüntü kalitesinin düştüğünü sizler de gözlemlemişsinizdir.

Jpg uzantı: Bu uzantı, hemen hemen herkes tarafından bilinen bir uzantıdır. Hatta resim uzantıları arasında en fazla bilinenidir diyebiliriz. Jpg uzantısının fotoğraf sıkıştırma algoritması, bu uzantıyı en çok kullanılan fotoğraf uzantısı olabilme yolunda ilerletmiş olabilir.

Png uzantı: Png uzantı da durum jpg uzantıya göre farklıdır. Örneğin siz logo tasarladınız ve bir yere eklemek istiyorsunuz. Eğer jpg olarak uyarlarsanız, arka plan otomatik olarak renklenir ve logonuzu istediğiniz gibi yerleştiremezsiniz. Png uzantıda ise arka plan şeffaf kalır ve renk almaz.

Dijital Reklam Ajansı ve Kurumsal Kimlik:

Ankara merkezli bir dijital reklam ajansı olarak, kurumsal kimlik çalışmalarınızı yönetebiliriz. Bu anlamda bizim ile iletişime geçip fikir alışverişi yapmak isterseniz, iletişim kanallarımız aracılığı ile bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Blog

Reklam Ajansı

Reklam ve tasarım sektöründe dijital reklam ajansı olarak hizmet...

Web Tasarımı

Web Tasarımı Tasarım ile ilgili fikirlerin estetik çizgiler kull...

Seo Nedir?

SEO, açılım olarak Search Engine Optimization yani arama motoru opti...

Kartvizit

Kartvizit Kişilerin veya kurumların kendini tanıtmak amacı ile hazırlanan...

Afyon Web Tasarım

Afyon Web Tasarım Afyon Web Tasarım ve Web Programlama Afyon şehrinde web...

Ağrı Web Tasarım

Ağrı Web Tasarım Ağrı Web Tasarım ve Web Programlama Ağrı şehrinde web si...

Hemen Arayın Whatsapp'tan Yazın