Google Reklamları Nasıl Verilir?

Google Reklamları Nasıl Verilir?

Google Reklamı Vermek O Kadar da Zor Değil

Google Reklamları Nasıl Verilir?

Günümüzde firmalar ürünlerini ya da hizmetlerini müşterilerine duyurmak için, sıklıkla Google reklamlarını tercih ediyorlar. Bundan dolayı akıllarda en merak edilen sorulardan birisi de, Google Reklamları Nasıl Verilir? Sorusu oluyor. Şimdi gelin hep birlikte bu konuyu inceleyelim.

Reklam vermek genellikle firmaların müşterilerine ulaşması için uygulanır. Tabi farklı durumlar için de reklam verilebilir. Kâr amacı gütmeyen bir kuruluşun bilgilendirmesinden tutun da, bir şeyler duyurmak isteyen kurum ya da kuruluşların insanlara ulaşmaları için de reklam verilir.

Günümüzde bilgisayarlar ve mobil cihazlar, uyku durumu harici hemen hemen her an elimizde olduğu için, firmalar internet reklamlarını çok önemsiyor. Bu internet reklamları arasında verimi çok yüksek olan bir reklam türü de, Google reklamlarıdır. Nasıl mı? Örnek ile açıklayalım.

Örneğin hediyelik eşya satan bir firmasınız. 14 Şubat sevgililer günü için çok şık bir kahve fincanı baskısı, kupa bardak baskısı, yastık kılıfı baskısı gibi tasarımlar oluşturdunuz. Peki ne eksik? Bu yaptıklarınızı müşterilere ulaştırmanız gerekmektedir. Müşteriye en kolay ve en maliyetsiz bu tasarımları ulaştırmanın, yani bu tasarımlardan müşterileri haberdar etmenin verimli bir yolu da, Google reklamlarıdır.

Google reklamları sayesinde, müşteriler bu ürünler ile ilgili benzer anahtar kelimeleri aradığında, sizin ürünlerinizin reklamının müşteriye görülmesini sağlayabilirsiniz. Zaten insanlar genellikle, arama motoru sorguları sonrasında, ilk sayfanın en üstlerinde gelen sitelere tıklama yapıyorlar. Müşteri sizin sitenize tıklarsa, ürünlerinizi görecektir. Bunun farklı reklam türleri de vardır. Görsel reklamlar gibi birçok farklı Google reklam türü vardır.

Google Yardımcı Oluyor:

Reklamların gidişatı ile ilgili olarak, Google çalışanları, sizlere gerekli desteği veriyorlar.

Reklam vermek gibi önemli bir işin, tabi ki bazı ince detayları da var. Anahtar kelime seçerken dikkat edilmesi gerekenler, dönüşüm değerleri, sıralı eşleme, tam eşleme, geniş eşleme, kampanyalar, reklam birimleri, faturalandırma, tarih saat ayarları gibi daha birçok ayar yapılandırmasından haberdar olmanız da sizin faydanıza olacaktır. Bu konuda firma olarak, reklamlarınızın yayınlanması ve takibi noktasında sizin yanınızda olabiliriz. Sizin en maksimum verimi elde etmeniz için, sizlerle birlikte bir yol haritası belirleyebilir ve reklamlarınızı yayınlama noktasında yardım edebiliriz.

Google reklamı veren bir kişinin, ilk etapta durumu bilmemesinden kaynaklanan bazı telaşları olabiliyor. Bunlardan birisi, reklamlarımı yaptım ama yayınlanmıyor endişesidir. Buna benzer birçok konuda endişe olabiliyor. Peki reklamınız neden hemen yayınlanmadı? Çünkü Google, reklamlarınızın politikalarına aykırı olup olmadığını inceliyor. Genellikle bir iş günü içerisinde, Google reklamlarınızın politikalarını ihlal edip etmediğini çözümler ve reklamınız bu duruma göre yayına alınır ya da alınmaz.

Bir reklam oluşturduğunuz zaman, Google reklamınızı otomatik olarak incelemeye alır. Reklamınızın içerikleri incelenir ve reklam politikalarına uygun olup olmadığı belirlenir. Reklamınız incelenirken, zaten orada inceleniyor yazar. İnceleme sonrası, reklamlarınızda herhangi bir politika ihlali yoksa ve uygun bir reklamsa, onaylandı yazar ve reklamlarınız yayınlanmaya başlar. Eğer reklamlarınızda bir politika ihlali durumu varsa, reklamlarınız yayınlanmaz. Bu noktada biraz araştırma yaparsanız, sürecin nasıl işlediğini görebilirsiniz. Google bu konuda çok sayıda faydalı içeriği sizlerle paylaşıyor. Bu içerikleri okudukça, Google ADS reklamlarını vermek konusunda daha da tecrübe sahibi olacaksınız.

Reklamlarımı Göremiyorum:

Reklamlarımı göremiyorum sözü, sıklıkla duyduğumuz bir söz. Reklam veren müşteriler, genellikle reklamlarının ilk sayfanın en üstünde birinci sırada olmasını ister. Tabi bunu yapabilmek için, en üstte çıkmak istediğiniz anahtar kelimenin tık başı maliyeti çok önemlidir.

Sizlere örnek vererek konuyu açıklayalım. A firması B firması C firması D firması ve E firması aynı sektörde olan beş firma olsun. Bu firmalar spor ayakkabı satan firmalar olsun. Beş firma da Google reklamı versin. ‘Spor Ayakkabı Satın Al’ anahtar kelimesinde reklam versinler. Beş firmanın da yöneticileri, ilk sayfanın en üstünde çıkmak ister. Bu eş zamanlı olarak mümkün değildir. Peki birinci sırada kim çıkar? Birinci sırada çıkan firmanın, reklam ayarları, kalite puanı gibi bazı parametreleri yerine getirmesi gerekmektedir.

Bu konuları öğrenmek için biraz araştırma ve Google makalelerini incelemek gerekiyor.

Reklamlarınızı İstediğiniz Şehirde Verebilirsiniz

Google reklamlarının güzel bir diğer yanı da, verdiğiniz reklamların istediğiniz lokasyonda görülmesini sağlamaktır. Örneğin oto lastik satan ve tamiri yapan, Ankara’da bir firmasınız. Samsun’da yaşayan birisi, arama motorunda ‘kışlık lastik değişimi yapan firmalar’ araması yaptığı zaman, siz de reklamlarda en üstte görünürseniz ve bu kişi tıklama yaparsa, sizin bütçenizden tıklama parası eksilir. Samsun’da yaşayan birisi de sadece kışlık lastik değişimi için Ankara’ya gelmez. Reklamınız boşa gidebilir. İşte bu detaylar da çok önemlidir. Reklam yer planlamasından, reklamlarınızın hangi şehirde görüntülenip görüntülenmeyeceğini belirleyebilirsiniz.

Reklamlar ile ilgili bu tarz detaylarda sizlere yardımcı olmamız için, bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Her Saat mi Çalışacak?

Verilen reklamların, zaman planlamasını da yapabilirsiniz. Reklamlarınızın hangi gün, hangi saatlerde görüntülenmesini istiyorsanız, bunu ayarlayabilirsiniz. Google, ADS reklamlarında, sizlerin faydası için bu parametreleri ayar bölümüne koymuş.

Örneğin reklamlarınızı Pazartesi, Salı, Çarşamba, Perşembe ve Cuma günleri 09:00 ile 18:00 arasında, Cumartesi günü 09:00 ile 15:00 arasında çalıştırabilir. Diğer saatlerde görüntülenmemesini sağlayabilirsiniz.

Google Reklamı Nasıl Verilir?

Google reklamı verirken, yeni bir kampanya oluşturmalısınız. Kampanyanın türü ve gerekli bilgiler sizlerden tek tek istenilecektir. Bu bilgileri doğru ve eksiksiz doldurmanız çok önemlidir. Ardından reklam gurupları oluşturmalı, anahtar kelimeleri girmelisiniz. Bu işlemler yapılırken önemli detaylara dikkat etmek gerekir. Günlük harcayacağınız bütçe, anahtar kelimelere tıklama başı maliyet belirleme, hangi cihazlarda reklamlarınızın gösterileceği ve bunun gibi detaylar çok önemlidir.

Anahtar kelime belirleme işleminin de çok önemli detayları vardır.

Anahtar kelimeler seçilirken, çok dikkat edilmelidir. Müşterileriniz sizi internette nasıl arar bunu çok iyi düşünmeniz gerekmektedir. Yerel bir yerde iş yapıyorsanız da buna göre anahtar kelimeler seçmelisiniz. Anahtar kelime seçme işi reklam vermenin önemli detaylarındandır.

Google reklamı vermek konusunda, Google yardım merkezinde bulunan makaleleri incelemenizi öneririz. Konu ile ilgili çok aydınlatıcı makaleler mevcut.

Google, sıralı eşleme ve geniş eşleme düzeylerinde Şubat 2021 tarihinden itibaren değişikliğe gidiyor.

Sıralı eşleme bu tarihten itibaren, geniş eşleme mantığından davranışlar alacak.

Bundan güncelleme ile birlikte, Google bir makale yayınladı. Google yardım merkezine girerek, geniş eşleme, sıralı eşleme, tam eşleme gibi konularda bilgi sahibi olabilirsiniz. Google bu konularda çok açıklayıcı makaleleri reklam vermek konusunda bilgi sahibi olmak isteyen kişilerin hizmetine sunmuş.

Reklamlar Nerelerde Görülür?

Google reklamları ile ilgili sizlere çok sayıda seçenekler sunuluyor. Reklamlarınızı ister mobil cihazlarda, ister bilgisayarlarda, ister tabletlerde, isterseniz hepsinde, isterseniz bunlardan birisinde göstermeyerek… Kısacası reklam verenin isteğine göre reklam verme durumu şekilleniyor. Günümüzde mobil reklamlara çok önem veriliyor. Nedeni ise mobil cihazlar her an yanımızdadır.

Google reklamları, bizlere yeniden pazarlama imkanı da

Yeniden pazarlama reklamları, web sitenizin reklamlarınızı ya da mobil uygulama reklamlarınızı, daha önce bu reklamlar ile etkileşimde bulunmuş kullanıcılara, yeniden ulaşmanıza imkan sağlar.

Daha önce reklamlarınızı yani web sitenizi, uygulamanızı ziyaret eden kullanıcılar, google ya da google iş ortağı sitelerde gezinirken, reklamlarınızı tekrar görebilirler. Bunu yeniden pazarlama reklam stratejisi vasıtası ile siz sağlayabilirsiniz.

Blog

Reklam Ajansı

Reklam ve tasarım sektöründe dijital reklam ajansı olarak hizmet...

Web Tasarımı

Web Tasarımı Tasarım ile ilgili fikirlerin estetik çizgiler kull...

Seo Nedir?

SEO, açılım olarak Search Engine Optimization yani arama motoru opti...

Kartvizit

Kartvizit Kişilerin veya kurumların kendini tanıtmak amacı ile hazırlanan...

Afyon Web Tasarım

Afyon Web Tasarım Afyon Web Tasarım ve Web Programlama Afyon şehrinde web...

Ağrı Web Tasarım

Ağrı Web Tasarım Ağrı Web Tasarım ve Web Programlama Ağrı şehrinde web si...

Hemen Arayın Whatsapp'tan Yazın